fredag den 17. februar 2012

Lækre chokolade cupcakes

Dagens projekt var disse utrolig lækre chokolade cupcakes :)


Jeg har brugt en opskrift på almindelige chokolade cupcakes, i dette tilfælde denne (Til 16 stk):

200 g mel
1½ tsk. bagepulver
1½ tsk. vanillesukker
1/4 tsk. salt
120 g smør
250 g mel
2 æg
1½ dl mælk
50 g kakao

For at gøre resultatet lidt mere spændende valgte jeg at der også skulle chokolade stykker og revet marcipan i. Dette gjorde resultatet langt mere spændende :)
De bages ved 175 grader i ca 25 min.

Jeg brugte denne lækre opskrift til at pynte mine cupcakes:

1 dl vand
2.5 dl sukker
1/4 tsk citron saft
2 pasteuriserede æggehvider
Vaniljesukker
Vand, sukker og citronsaft koges op i en gryde i et par minutter, de pasteuriserede æggehvider piskes stive. Sukkermassen hældes forsigtigt i de piskede æggehvider, mens der fortsat piskes godt i massen, der piskes til massen er helt stiv.
Jeg tog noget lyserød farve i massen. Jeg pyntede mine cupcakes med massen, og tilsidst pyntede jeg af med noget lyserød glimmer.


1 kommentar:

  1. Den frosting må jeg bare prøve - jeg har nemlig ledt efter en uden alt for meget smør...

    Jeg vil meget gerne have lov at tildele dig blog-awarden Liebster blog - du kan læse mere om den på min blog.
    Jeg håber du vil modtage den.
    Jeg glæder mig til at følge din blog fremover :-)

    Mange hilsner
    Linda
    http://smaaogstorekager.blogspot.com/

    SvarSlet

Kom endelig med en kommentar :)