søndag den 16. december 2012

Nye indkøb.

Jeg elsker kogebøger, med stort fokus på bagebøger, jeg kan ikke få for mange af slagsen. 
Jeg bliver meget inspireret af at sidde og kigge i/læse madbøger. Derfor kommer der ofte en ny bog med hjem, denne gang blev det Camilla Plum - Helt i kage og Markus Grigo - Grigos hjemmebag.
Begge bøger kostede 95 kroner pr.stk. det var lige en overkommelig pris i dag synes jeg :) Så de måtte med hjem til samlingen :)

Bøgerne var vist egentlig en julegave, da jeg havde fået nogle julegavepenge, så jeg kunne købe noget selv, men kan ikke rigtig vente, og der kommer helt sikkert andre spændende ting til jul, så disse bliver ikke pakket ind, jeg vil blot nyde dem her i dagene op til jul :)

Her får i min mening om bøgerne hver især.

Camilla Plum - Helt i kage.
Jeg gik ind til denne bog med en lidt blandet følelse. På en måde er jeg helt vild med Camilla Plum og på en anden måde bliver det mit hoved for meget rustik og tilfældigt, men det er samtidig lidt det der giver "produktet" sin charme. Jeg må indrømme at da jeg læste forordet i bogen, forstod jeg måske lidt hvor hun ville hen med sin tilfældige måde at gøre tingene på. Hun fokusere på de gode råvarer frem for de små perfekte detaljer i f.eks. pyntningen af kagerne. Den del med at fokusere på gode råvarer går jeg fuldt ind for, men jeg elsker at kræse for detaljerne og bruge masser af tid på pyntning af kagerne, det er lidt hyggeligt hvis du spørger mig :) og jeg synes at det er muligt at fokusere på gode råvarer samt fine detaljer, men det kræver selvfølgelig at man har lysten til at pynte om sine kager. Samtidig synes jeg det er rigtig fint i sig selv at bage en kage, der bare er en kage, uden alt muligt smart pynt :)
Camilla Plums bog er super god og fyldt med en masse lækre opskrifter, den kan bestemt anbefales, jeg fandt den til den fornemme pris af 95 kroner, og her føler jeg ihvertfald ikke jeg har spildt mine penge :)


Markus Grigo - Grigos hjemmebag.
Denne bog ser bare super indbydende ud synes jeg. I denne bog er der alt fra fine pyntede kager, uden at det bliver for avanceret, til enkelte kager uden alt for meget smart pynt. Alle opskrifterne er lige til at gå til, bogen er bygget godt op og er fyldt med en masse fantastiske billeder.
Jeg må indrømme at jeg ikke kendte til Markus Grigo, så jeg var ikke helt klar over hvad jeg gik ind til men bogen så god og indbydende ud, og til en pris af 95 kr kunne det jo næsten ikke gå galt. :)
Bogen kan bestemt anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom endelig med en kommentar :)